Záverečná správa o výchovno – vzdelávacej činnosti a jej výsledkov v školskom roku 2005/2006
Základná škola s materskou školou Šuňava
Ulica SNP č.469
05939 Šuňava
tel / fax : 052/7791430
mail : zssunava@pobox.sk
Obec Šuňava
Trojičné námestie č.255/3
05939 Šuňava
tel / fax : 052/7791436
mail : obecsunava@stonline.sk
starosta obce : Stanislav Kubaský
riaditeľ školy : PaedDr. Anna Hroboňová
zástupca pre ZŠ : PaedDr, Jaroslav Švorc
zástupca pre MŠ: Edita Krasničanová
Zloženie Rady školy :
predseda Rady školy : František Jančík
členovia Rady školy :
Žofia Šebestová
Ing. Katarína Handzušová
Ján Cvaniga
Ján Kalla
Michal Zajac
Mgr. Kvetoslava Cvanigová
Mgr. Miroslav Dugas
Mgr. Zlatica Hurčalová
Patrícia Diabelková
Jarmila Chalúpková
2
Zloženie Rady rodičov :
predseda Rady rodičov : Ing. Ľubomíra Jančíková
členovia – triedni dôverníci
1.ročník : Jozef Porada
2. ročník : Zdenka Borzíková
3.ročník : Ľubomír Chlebovec
4.ročník : Zuzana Šebestová
5.ročník: Mária Kubíková
6.ročník: Jaroslav Šebest Bc.
7.ročník: Ján Cvaniga
8.ročník: Mária Hamorová
9.ročník: František Jančík
Počet žiakov v ZŠ : 219 chlapci – 129
dievčatá – 90
ŠKD - 18
integrovaní žiaci : 10
špeciálna trieda : 8
Počet žiakov zapísaných do prvého ročníka ZŠ : 21
Údaje o počte a úspešnosti žiakov na prijímacích skúškach a ich následné prijatie na štúdium na stredné školy :
gymnázia : 3 žiaci
SOŠ : 19 žiaci
SOU s matur: 1 žiak
SOU učebné : 3 žiaci
pracovný pomer: 1 žiak
3
Výsledky a hodnotenie klasifikácie žiakov :
prospech: prospeli : 217
neprospeli : 2
opravná skúška : 7 ( všetci urobili opravné skúšky )
správanie : pochvala : 6 ( za vzornú dochádzku )
napomenutie tr. učiteľom: 5
pokarhanie tr. učiteľom : 3
pokarhanie riaditeľom školy : 6
znížená známka o jeden stupeň : 7
znížená známka o dva stupne : 3
dochádzka : vymeškané hodiny spolu : 13 797
priemer na 1 žiaka : 63
neospravedlnené hodiny : 130
priemer na 1 žiaka : 0,59
Údaje o zamestnancoch a plnenie kvalifikačného predpokladu pedagogických zamestnancov školy :
počet pedagogických zamestnancov : 14
počet kvalifikovaných : 11
počet nekvalifikovaných : 3
zvyšovanie kvalifikácie : Ján Hroboň UMB Banská Bystrica – Tv , Et. výchova
Bc. Alžbeta Havrančíková UMB Banská Bystrica – Tv
Elena Hurčalová KU Ružomberok - predškol. ped.,1.-4.roč.
Údaje o ďalších aktivitách v záujmovej a mimoškolskej práci žiakov :
športové súťaže : Hokejbal : starší žiaci - 3. miesto (okresné kola )
Hokejbal : mladší žiaci – 2.miesto ( turnaj v Štrbe )
Stolný tenis : starší žiaci – 1.miesto ( obvodné kolo )
Strelecká liga : okresná súťaž
4
Tatranská lyžiarska Euroliga : medzinárodná súťaž v Zakopanom –Poľsko
Cezpoľný beh : okresné kolo v Poprade
Medzinárodné kolo v Zakopanom
Atletické preteky : okresné kolo vo Svit
Hasičské súťaže : okresné hasičská liga – Spišské Bystré – 3.miesto
Batizovce – 2.miesto
Gerlachov – 1.miesto
okresná súťaž – Spišská Teplica – 1.miesto
krajské kolo v Bystrom nad Topľou – 2.miesto
súťaž v Púchove – 1.miesto
vedomostné súťaže : Slov. a Poľský región – regionálne kolo v Poprade
Matematická olympiáda – okresné kolo v Poprade
Pytagoriáda - okresné kolo v Poprade
umelecké súťaže : Hviezdoslavov Kubín – obvodné kolo – postup 2 žiakov na okr. kolo
okresné kolo – 2.miesto
Prednes nem. poézie – okresná súťaž v Poprade
Výtvarná súťaž : okresná súťaž HaZZ Poprad – 1.miesto
dve - 2.miesta
dve - 3.miesta
Iné súťaže :
Mladý záchranár CO : regionálne kolo v Poprade
Mladý zdravotník I. : okresné kolo – 2.miesto
regionálne kolo - 5.miesto
Mladý zdravotník II. : okresné kolo – 6.miesto
regionálne kolo – 9.miesto
Školské podujatia organizované školou v spolupráci s obcou, rodičmi
a inými organizáciami v obci :
Zimný športový deň
Letný športový deň
Beh olympijského dňa
5
Príjmy školy v roku 2005 pozostávali :
Dotácia zo štátneho rozpočtu na žiakov: 6 202 000, - Sk
Vzdelávacie poukazy : 176 000, - Sk
Vlastné príjmy školy : 92 739 , - Sk
V tomto rozpočte sú zahrnuté aj vzdelávacie poukazy vo výške 176 000, - Sk, vlastné príjmy školy ( nájom bytových priestorov, ZUŠ ... ) finančné prostriedky
vo výške 92 739, - Sk. ( čerpanie finančných prostriedkov za rok 2005 vid. v prílohe č.1 )
Čerpanie finančných prostriedkov za január až december 2005
Mzdové prostriedky : 4 926 000, - Sk
Ostatné prostriedky : 1 544 739, - Sk
Finančné prostriedky vzdelávacích poukazov boli použité podľa týchto financovaných
aktivít : odmeny + odvody ( vedúci krúžkov ) 70 000, - Sk
súťaže 3 000 ,- Sk
dohody 11 000, - Sk
učebné pomôcky 10 000, - Sk
materiálové náklady 12 000, - Sk
tarifné platy 11 000, - Sk
ochrana objektu 40 000, - Sk
učebné pomôcky 17 000, - Sk
–––––––––––––––––-
spolu za rok 2005 176 000, - Sk
Príjmy školy v roku 2006 pozostávali :
Dotácia zo štátneho rozpočtu na žiakov: 6 260 000, - Sk
Čerpanie finančných prostriedkov za január až jún 2006 :
Mzdové prostriedky : 1 924 171, - Sk
Ostatné prostriedky : 520 697,- Sk
V tomto polroku boli vyčerpané finančné prostriedky zo vzdelávacích poukazov
v sume 70 000, - Sk ( vid. príloha č.2 )
6
Analýza stavu školy
Správanie žiakov
Na škole zaznamenávame postupne zvyšovanie agresivity, hrubosti a neúcty medzi žiakmi, ktoré môžu vyústiť až do prvkov šikanovania .Všetky prípady nevhodného správania boli okamžite riešené so samotnými žiakmi ako aj rodičmi a boli prijaté primerané opatrenia. V celku správanie žiakov v škole a na verejnosti ( organizované podujatia ) môžeme hodnotiť ako dobré.
Hodnotenie a klasifikácia:
Na prvom stupni v 1.ročníku uplatňujeme slovné hodnotenie. V ostatných triedach prvého stupňa sú predmety klasifikované známkou, okrem nových predmetov, ktoré sú v prvom polroku hodnotené slovne. Na druhom stupni základnej školy sú žiaci klasifikovaní známkou okrem výchou, ktoré sú hodnotené slovne ( absolvoval ).
Snažíme sa podporovať talentovaných a nadaných žiakov, individuálnym prístupom a zapájaním do súťaží, kvízov a predmetových olympiád na úrovni školy ,okresu , prípadne SR. Zvýšenú pozornosť venujeme slaboprospievajúcim žiakom v spolupráci s rodičmi , so špeciálnymi pedagógmi , s PPP a individuálnym prístupom k žiakom.
Snaha učiteľov aktivizovať a podnecovať žiakov k dosahovaniu čo najlepších výsledkov väčšinou stroskotáva na nezáujme žiakov vynakladať námahu na získavanie vedomostí. Žiaci túžia mať dobré známky, ale bez námahy , svedomitej a systematickej prípravy.
Hospitačná činnosť
Pri hospitáciách sa vychádza s plánu hospitácií pre príslušný školský rok . Hospitáciami sa zistilo, že na škole je kvalitný pedagogický zbor na patričnej profesionálnej úrovni , o čom svedčia aj dosahované výsledky.
Na základe hospitačnej činnosti odporúčame učiteľom :
- citlivejší prístup učiteľov k problémom žiakov
- dôslednejšie riešiť vzniknuté problémy
- zlepšiť a zvýšiť úroveň písania a úpravy zošitov žiakov
- zlepšiť a zvýšiť úroveň čítania žiakov
- zo strany učiteľov zvýšiť záujem o činnosť žiakov počas prestávok v triede , na chodbe, WC, a v jedálni ( dozor vykonávajúci učiteľ )
7
Metodická činnosť
- boli vytvárané vhodné podmienky pre kľudnú a efektívnu prácu pedagogických pracovníkov tak, aby každí mohol prejaviť svoju osobnosť v tvorivej pedagogickej činnosti
- pedagogický kolektív bol podnecovaný k sebavzdelávaniu
- cestou MZ a PK sa vytvárala základňa ďalšieho vzdelávania učiteľov a tak zabezpečoval prenos informácií a poznatkov
- pedagogickým pracovníkom je umožnené priebežne sa vzdelávať , vykonať prvú a druhú kvalifikačnú skúšku v súlade s pracovným poriadkom školy
- pedagogický pracovníci môžu prostredníctvom Metodického centra využiť potrebnú ponúknutú metodickú pomoc prostredníctvo konzultácií, seminárov, prednášok , exkurzií, otvorených hodín a podobne
Spolupráca s Radou školy a Rodičovskou radu
Spolupráca s RŠ a RR bola na veľmi dobrej úrovni. V súčinnosti s vedením školy sa podieľali na riešení výchovno – vzdelávacích a ekonomických problémoch školy. Rodičovská rada pomáhala pri podujatiach organizovaných školou a získavala rodičov pre prácu s deťmi a krúžkovú činnosť.
Materiálno- technické zabezpečenie
- finančné prostriedky s rozpočtu školy boli účelne využívané
- výsledky mesačného, štvrťročného , polročného a ročného hospodárenia sme predkladali v stanovenom čase Obecnému úradu v Šuňave
- normatívne financovanie školstva zlepšilo finančnú situáciu v našej škole , finančné prostriedky boli použité na modernizáciu vyučovacieho procesu a chodu školy ( zakúpenie učebných pomôcok )
- zvýšené boli aj mzdové prostriedky ,čo sa pozitívne odzrkadlilo aj na odmeňovaní pracovníkov školy
- v najstaršej časti školy boli vymenené nevyhovujúce okna
- prvý stupeň bol vybavený novým školským nábytkom ( stoly a stoličky )
- boli vymaľované tie časti školy , v ktorých sa menili okná
- pre sebestačné zabezpečenie pitnej vody bol urobení 50m vrt studne
- bol urobení základný náter strechy školy a snehové zábrany
8
Strategické ciele školy
- dostať materiálno – technické vybavenie školy na úroveň zodpovedajúcu požiadavkám doby
- zlepšovať úroveň výchovno- vzdelávacieho procesu školy, nadväzovať na dobré výsledky a ďalej ich rozvíjať
- budovať pozitívni imidž školy
- získavať sponzorov z lokálnych a celoslovenských zdrojov a získavať zahraničné granty najme na výstavbu telocvične
- podieľať sa na vylepšovaní materiálnych podmienok školy a na estetizácii školy
- naďalej spolupracovať s Obecným úradom , podieľať sa na spoločných aktivitách v rámci školy a obce
- podieľať sa oživený kultúrno – spoločenského života školy a obce
- pokračovať na vonkajšej rekonštrukcii ďalšej časti školskej budovy ( zateplenie, nová omietka)
- výmena ďalších nevyhovujúcich okien školy
- výmena podlahovej krytiny v triedach
- vymaľovanie vnútorných priestorov školy nová časť
- výmena vchodových dverí
- úprava vonkajších priestorov školy – vytvorenie oddychových kútov
- v spolupráci so zriaďovateľom začať s výstavbou telocvične
- získavať ďalšie prostriedky na výstavbu telocvične a studne
- zabezpečiť vzdelávací rozvoj pedagogických pracovníkov formou inovačného a priebežného vzdelávania
- vytvoriť podmienky pre ďalšie vzdelávanie v rámci MZ a PK
- zabezpečiť pre pracovníkov školy aj žiakov prístup na internet
- zabezpečiť a rozšíriť učebné pomôcky a didaktickú techniku
- v spolupráci so ŠJ rozvíjať pitný a mliečny program pre žiakov a zamestnancov školy
- rozširovať učiteľskú knižnicu o tituly s odbornou problematikou
- zapájať školu do projektov z oblasti enviromentálnej výchovy, výchovy k manželstvu a rodičovstvu a z oblasti prevencie drogovej závislosti
- zapájať sa do projektov s medzinárodnou účasťou a rozvíjať spoluprácu so zahraničnými školami
- rozvíjať mimoškolskú činnosť žiakov v oblasti informatiky , športu a umenia
- naďalej úzko spolupracovať s Radou školy , Radou rodičov, s Obecným úradom a s ostatnými organizáciami v obci pre sústavne vytváranie čo najlepších podmienok a zvyšovanie celkovej úrovne školy
9
Naši poslaním je vychovávať a vzdelávať žiakov, ktorí budú chápať seba a iných , budú schopní tvorivo a kriticky myslieť, riešiť problémy a dokážu vyjadriť ocenenie a uznanie.
Chceme aby naši žiaci odchádzali zo školy ako slobodní , zodpovední , charakterní mladí ľudia, ochotní sa ďalej učiť a tvorivo žiť, aby sa v ďalšom živote, na štúdiách i v práci dokázali uplatniť svojimi schopnosťami a vedomosťami , ktoré získali na našej škole.
–––––––––––––––-
PaedDr. Anna Hroboňová
riaditeľka školy
Komentáre