Základná škola s materskou školou Šuňava, Ul. SNP č.469, 05939 Šuňava
Záverečná správa o výchovno – vzdelávacej činnosti a jej výsledkoch v školskom roku
2006/2007
–––––––––––––––– ––––––––––––––––
zriaďovateľ riaditeľ školy
Obecný úrad Šuňava PaedDr. Anna Hroboňová
Obsah
1.Zloženie Rady školy ............................................. 1
2.Zloženie Rady rodičov ........................................... 2
3.Počet žiakov v ZŠ ............................................2
4. Údaje o úspešnosti žiakov .................................... 2
5.Výsledky a hodnotenie žiakov ............................... 3
6.Údaje o zamestnancoch.......................................... 3
7. Aktivity ,mimoškolská činnosť ............................ 3
8.Prijmý, čerpanie rozpočtu ..................................... 5
9. Analýza stavu školy ........................................... 6
10. Strategické ciele školy ....................................... 8
Základná škola s materskou školou , Ul. SNP č.469, 05939 Šuňava
Záverečná správa o výchovno – vzdelávacej činnosti a jej výsledkoch v školskom roku 2006/2007
Základná škola s materskou školou Šuňava
Ulica SNP č.469
05939 Šuňava
tel / fax : 052/7791430
mail : zssunava@post.sk
Obec Šuňava
Trojičné námestie č.255/3
05939 Šuňava
tel / fax : 052/7791436
mail : obecsunava@stonline.sk
starosta obce : Stanislav Kubaský
riaditeľ školy : PaedDr. Anna Hroboňová
zástupca pre ZŠ : PaedDr, Jaroslav Švorc
zástupca pre MŠ: Edita Krasničanová
Zloženie Rady školy :
predseda Rady školy : Mgr. Kvetoslava Cvanigová
členovia Rady školy :
Žofia Šebestová
Ing. Katarína Handzušová
Ján Cvaniga
Ján Kalla
Michal Zajac
Mgr. Miroslav Dugas
Mgr. Zlatica Hurčalová
Patrícia Diabelková
Jarmila Chalúpková
Ing. Zuzana Šebestová
2
Zloženie Rady rodičov :
predseda Rady rodičov : Bc. Jaroslav Šebest
členovia – triedni dôverníci
1.ročník : Pavol Gorecký
2. ročník : Jozef Porada
3.ročník : Zdenka Borzíková
4.ročník : Ľubomír Chlebovec
5.ročník: Zuzana Šebestová
6.ročník: Mária Kubíková
7.ročník: Jaroslav Šebest Bc.
8.ročník: Ján Cvaniga
9.ročník: Mária Hamorová
Počet žiakov v ZŠ : 212 chlapci – 131
dievčatá – 81
ŠKD - 24
integrovaní žiaci : 12
špeciálna trieda : 9
Počet žiakov zapísaných do prvého ročníka ZŠ : 20
Údaje o počte a úspešnosti žiakov na prijímacích skúškach a ich následné prijatie na štúdium na stredné školy :
gymnázia : 3 žiaci
SOŠ : 6 žiaci
Združené stredné školy – 4 ročné : 5 žiaci
SOU s matur: 4 žiaci
SOU – 3 ročné : 5 žiaci
3
Výsledky a hodnotenie klasifikácie žiakov :
prospech: prospeli : 203 Špeciálna trieda : prospeli: 9
neprospeli : 0 neprospeli: 0
opravná skúška : 0 opravná skúška : 0
žiaci s priemerom 1 : I. stupeň : 21
II. stupeň: 15
špec .trieda : 1
správanie : pochvala : 14 ( za vzornú dochádzku )
napomenutie tr. učiteľom: 8
pokarhanie tr. učiteľom : 10
pokarhanie riaditeľom školy : 12
znížená známka o jeden stupeň : 6
znížená známka o dva stupne : 3
dochádzka : vymeškané hodiny spolu : 13069
priemer na 1 žiaka : 61,93
neospravedlnené hodiny : 94
priemer na 1 žiaka : 0,44
Údaje o zamestnancoch a plnenie kvalifikačného predpokladu pedagogických zamestnancov školy :
počet pedagogických zamestnancov : 15 + 1 vychovávateľka
počet kvalifikovaných : 13
počet nekvalifikovaných : 2 + 1 vychovávateľka
zvyšovanie kvalifikácie : Ján Hroboň UMB Banská Bystrica – Tv , Et. výchova
Věra Poradová KU Ružomberok - predškol. ped.,1.-4.roč.
+ špec. pedagogika
Odborné odučené vyučovacie hodiny : 212 t.j. – 81,8 %
neodborne odučené vyučovacie hodiny: 46 t.j. – 18,2 %
Údaje o ďalších aktivitách v záujmovej a mimoškolskej práci žiakov :
športové súťaže : Hokejbal : starší žiaci - účasť v okresnom kole
Stolný tenis : starší žiaci – 2.miesto ( obvodné kolo )
Strelecká liga : okresná súťaž
4
Tatranská lyžiarska Euroliga : medzinárodná súťaž Štrbské Pleso
- 2. miesto
- 3. miesto
- 4. miesto
Cezpoľný beh : okresné kolo v Poprade
Medzinárodné kolo v Zakopanom – 3. miesto
Atletické preteky : okresné kolo
Hasičské súťaže : okresná hasičská liga – Spišské Bystré – 1.miesto
Batizovce – 1.miesto
Gerlachov – 1.miesto
okresná súťaž – Svit – 2.miesto
súťaž v Púchove – 1.miesto
súťaž v Šuňave – 1.miesto
Halové MS vo Svite – 2.miesto
vedomostné súťaže : Slov. a Poľský región – regionálne kolo v Poprade postup na
Medzinárodné kolo v Zakopanom – 1 .miesto
Matematická olympiáda – okresné kolo v Poprade 4. miesto
Pytagoriáda - okresné kolo v Poprade
YOUNG ENERGY – kolektív žiakov 8. ročníka – 1. miesto kraj PO a KE
- 9. miesto v celoštátnom kole
Účasť na regionálnom kole ekologickej súťaže Hypericum
umelecké súťaže : Hviezdoslavov Kubín – obvodné kolo
Prednes nem. poézie – okresná súťaž v Poprade
Výtvarná súťaž : okresná súťaž HaZZ Poprad :
dve - 2.miesta
dve - 3.miesta
Výtvarná súťaž „Rómska paleta“ – ocenenie vybratých prác
Výtvarná súťaž „ Folklór vo farbách“ – ocenenie vybratých prác
v rámci okresov Poprad a Kežmarok
Iné súťaže :
Mladý záchranár CO : regionálne kolo v Poprade
Mladý zdravotník I. : okresné kolo – 4.miesto
Mladý zdravotník II. : okresné kolo – 5.miesto
Školské podujatia organizované školou v spolupráci s obcou, rodičmi
a inými organizáciami v obci :
Zimný športový deň
Letný športový deň
Beh olympijského dňa
5
Príjmy školy v roku 2006 pozostávali :
Dotácia zo štátneho rozpočtu na žiakov: 6 511 000, - Sk
Vzdelávacie poukazy : 173 000, - Sk
Dotácia na asistenta učiteľa: 42 000,- Sk
Kapitálové výdavky od zriaďovateľa: 132 050,- Sk
Príjmy školy v roku 2006 boli spolu 6 858 050 Sk.
Čerpanie finančných prostriedkov za január až december 2006
Mzdové prostriedky : 5 107 000, - Sk
Ostatné prostriedky : 1 617 494,80 Sk
Kapitálové výdavky: 132 050,- Sk
Finančné prostriedky na kapitálové výdavky boli použité na vykonanie prác na vrte studne –
predpoklad zdroja pitnej vody v areáli školy.
Finančné prostriedky vzdelávacích poukazov boli použité nasledovne:
súťaže 1 000 ,- Sk
dohody (odmeny vedúcim krúžkov) 76 000, - Sk
učebné pomôcky 58 000, - Sk
materiálové náklady 38 000,- Sk
–––––––––––––––––-
spolu za rok 2006 173 000, - Sk
Finančné prostriedky určené na asistenta učiteľa boli vyčerpané na plat a odvody pre asistenta
učiteľa za september až december 2006 vo výške 42 000,- Sk.
Príjmy školy v roku 2007 pozostávali :
Dotácia zo štátneho rozpočtu na žiakov: 7 205 000, - Sk
Vzdelávacie poukazy: 167 680,- Sk
Dotácia na asistenta učiteľa: 83 000,- Sk
Projekt “Elektronizácia a revitalizácia školských knižníc“: 94 000,- Sk
Príjmy školy boli v roku 2007 spolu 7 549 680,- Sk
Čerpanie finančných prostriedkov za január až jún 2007 :
Mzdové prostriedky : 2 094 022, - Sk
Ostatné prostriedky : 517 980,60 Sk
V tomto polroku boli vyčerpané finančné prostriedky zo vzdelávacích poukazov
v sume 75 000, - Sk.
6
Analýza stavu školy
Správanie žiakov
Na škole zaznamenávame postupné zvyšovanie agresivity, hrubosti a neúcty medzi žiakmi, ktoré môžu vyústiť až do prvkov šikanovania .Všetky prípady nevhodného správania boli okamžite riešené so samotnými žiakmi ako aj rodičmi a boli prijaté primerané opatrenia. Vcelku správanie žiakov v škole a na verejnosti ( organizované podujatia ) môžeme hodnotiť ako dobré.
Hodnotenie a klasifikácia:
Na prvom stupni v 1.ročníku uplatňujeme slovné hodnotenie. V ostatných triedach prvého stupňa sú predmety klasifikované známkou, okrem nových predmetov, ktoré sú v prvom polroku hodnotené slovne. Na druhom stupni základnej školy sú žiaci klasifikovaní známkou okrem výchou, ktoré sú hodnotené slovne ( absolvoval ).
Snažíme sa podporovať talentovaných a nadaných žiakov individuálnym prístupom a zapájaním do súťaží, kvízov a predmetových olympiád na úrovni školy ,okresu , prípadne SR. Zvýšenú pozornosť venujeme slaboprospievajúcim žiakom v spolupráci s rodičmi , so špeciálnymi pedagógmi , s PPP a individuálnym prístupom k žiakom.
Snaha učiteľov aktivizovať a podnecovať žiakov k dosahovaniu čo najlepších výsledkov väčšinou stroskotáva na nezáujme žiakov vynakladať námahu na získavanie vedomostí. Žiaci túžia mať dobré známky, ale bez námahy , svedomitej a systematickej prípravy.
Hospitačná činnosť
Pri hospitáciách sa vychádza s plánu hospitácií pre príslušný školský rok . Hospitáciami sa zistilo, že na škole je kvalitný pedagogický zbor ktorý je na patričnej profesionálnej úrovni , o čom svedčia aj dosahované výsledky.
Na základe hospitačnej činnosti odporúčame učiteľom :
- citlivejší prístup učiteľov k problémom žiakov
- dôslednejšie riešiť vzniknuté problémy
- zlepšiť a zvýšiť úroveň písania a úpravy zošitov žiakov
- zlepšiť a zvýšiť úroveň čítania žiakov
- zo strany učiteľov zvýšiť záujem o činnosť žiakov počas prestávok v triede , na chodbe, WC a v jedálni ( dozor vykonávajúci učiteľ )
7
Metodická činnosť
- boli vytvárané vhodné podmienky pre kľudnú a efektívnu prácu pedagogických pracovníkov tak, aby každí mohol prejaviť svoju osobnosť v tvorivej pedagogickej činnosti
- pedagogický kolektív bol podnecovaný k sebavzdelávaniu
- cestou MZ a PK sa vytvárala základňa ďalšieho vzdelávania učiteľov a tak zabezpečoval prenos informácií a poznatkov
- pedagogickým pracovníkom je umožnené priebežne sa vzdelávať , vykonať prvú a druhú kvalifikačnú skúšku v súlade s pracovným poriadkom školy
- pedagogickí pracovníci môžu prostredníctvom Metodického centra využiť potrebnú ponúknutú metodickú pomoc prostredníctvo konzultácií, seminárov, prednášok , exkurzií, otvorených hodín a podobne
Spolupráca s Radou školy a Rodičovskou radu
Spolupráca s RŠ a RR bola na veľmi dobrej úrovni. V súčinnosti s vedením školy sa podieľali na riešení výchovno – vzdelávacích a ekonomických problémov školy. Rodičovská rada pomáhala pri podujatiach organizovaných školou a získavala rodičov pre prácu s deťmi a krúžkovú činnosť.
Materiálno- technické zabezpečenie
- finančné prostriedky s rozpočtu školy boli účelne využívané
- výsledky mesačného, štvrťročného , polročného a ročného hospodárenia sme predkladali v stanovenom čase Obecnému úradu v Šuňave
- normatívne financovanie školstva zlepšilo finančnú situáciu v našej škole , finančné prostriedky boli použité na modernizáciu vyučovacieho procesu a chodu školy ( zakúpenie učebných pomôcok )
- zvýšené boli aj mzdové prostriedky ,čo sa pozitívne odzrkadlilo aj na odmeňovaní pracovníkov školy
- v septembri 2006 sa začala výstavba telocvične pri našej škole
- v septembri 2007 slávnostné otvorenie telocvične
- materiálno – technické zabezpečenie výstavby tejto telocvične zabezpečoval Obecný úrad Šuňava a zriaďovateľ našej školy v zastúpení starostu obce Stanislava Kubaského
8
Strategické ciele školy
- dostať materiálno – technické vybavenie školy na úroveň zodpovedajúcu požiadavkám doby
- zlepšovať úroveň výchovno- vzdelávacieho procesu školy, nadväzovať na dobré výsledky a ďalej ich rozvíjať
- budovať pozitívny imidž školy
- získavať sponzorov z lokálnych a celoslovenských zdrojov a získavať zahraničné granty najmä na výstavbu telocvične
- podieľať sa na vylepšovaní materiálnych podmienok školy a na estetizácii školy
- naďalej spolupracovať s Obecným úradom , podieľať sa na spoločných aktivitách v rámci školy a obce
- podieľať sa na oživení kultúrno – spoločenského života školy a obce
- pokračovať na vonkajšej rekonštrukcii ďalšej časti školskej budovy ( zateplenie, nová omietka)
- výmena ďalších nevyhovujúcich okien školy
- výmena podlahovej krytiny v triedach
- vymaľovanie vnútorných priestorov školy nová časť
- výmena vchodových dverí
- úprava vonkajších priestorov školy – vytvorenie oddychových kútov
- zabezpečiť vzdelávací rozvoj pedagogických pracovníkov formou inovačného a priebežného vzdelávania
- vytvoriť podmienky pre ďalšie vzdelávanie v rámci MZ a PK
- zabezpečiť pre pracovníkov školy aj žiakov prístup na internet
- zabezpečiť a rozšíriť učebné pomôcky a didaktickú techniku
- v spolupráci so ŠJ rozvíjať pitný a mliečny program pre žiakov a zamestnancov školy
- rozširovať učiteľskú knižnicu o tituly s odbornou problematikou
- zapájať školu do projektov z oblasti enviromentálnej výchovy, výchovy k manželstvu a rodičovstvu a z oblasti prevencie drogovej závislosti
- zapájať sa do projektov s medzinárodnou účasťou a rozvíjať spoluprácu so zahraničnými školami
- rozvíjať mimoškolskú činnosť žiakov v oblasti informatiky , športu a umenia
- naďalej úzko spolupracovať s Radou školy , Radou rodičov, s Obecným úradom a s ostatnými organizáciami v obci
9
Našim poslaním je vychovávať a vzdelávať žiakov, ktorí budú chápať seba a iných , budú schopní tvorivo a kriticky myslieť, riešiť problémy a dokážu vyjadriť ocenenie a uznanie.
Chceme aby naši žiaci odchádzali zo školy ako slobodní , zodpovední , charakterní mladí ľudia, ochotní sa ďalej učiť a tvorivo žiť, aby sa v ďalšom živote, na štúdiách i v práci dokázali uplatniť svojimi schopnosťami a vedomosťami , ktoré získali na našej škole.
–––––––––––––––-
PaedDr. Anna Hroboňová
riaditeľka školy
Komentáre